Blog

Aileler İçin

Çocuğunuzun Öğretmeniyle Sağlıklı İletişimler Kurmak İçin Ne Yapmalısınız?
21 Temmuz 2019

1. Çocuğunuzun öğretmeniyle konuşmak için uygun bir zaman ayarlamaya çalışın.

2. Öğretmeninizle konuşmadan önce aklınızdaki soruları uygun bir dille ifade ederek bir yere not edin.

3. Düzenli aralıklarla çocuğunuzun evdeki durumuyla ilgili öğretmeninizi bilgilendirin.

4. Çocuğunuzun okula başladığı sene itibariyle öğretmenleriyle yaptığınız görüşmelerin, öğrenme programlamalarının ve uygulanan testlerle ilgili bilgilerin kaydını tutun.

5. Çocuğunuzla ilgili konuları öğretmeninizle konuşmak ve iletişim kurabilmek için daima öğretmeninize 2. şanslar verin.

6. Çocuğunuzun öğretmeniyle iletişim kurabilmek için en uygun zamnaı bulmaya çalışın ve pek çok farklı yöntem deneyin.

7. Çocuğunuzun geçirdiği bir okul gününü tamamen objektif bir şekilde aktardığını düşünmeyin. Sınıfta olanlarla ilgili şüphe duyduğunuz bir konu varsa mutlaka öğretmenle iletişime geçerek farklı bir bakış açısından da durumu öğrenin.

Yrd. Doç. Dr. Adile Gülşah Saranlı kimdir?

Dr. Adile Gülşah Saranlı, çalışmalarını üstün yetenekli çocukların ve ailelerinin eğitimi, okul öncesi dönemdeki üstün yetenekli çocuklar ile eğitimde farklılaştırma ve zenginleştirme konuları üzerinde sürdüren bir akademisyen ve yazardır. Lisans eğitimini Ankara Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, yüksek lisans eğitimini ise ODTÜ Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümlerinde tamamlamıştır. Doktora derecesini Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü’nde üstün yetenekli çocukların ailelerine destek olmayı amaçlayarak geliştirdiği aile eğitimi programı ile kazanmıştır.

Dr. Saranlı üstün yeteneklilerin ailelerinin eğitimi konusunda ulusal düzeyde yaptığı çalışmaların yanında uluslararası düzeyde üstün yetenekliler aile eğitimi sertifikasına da sahiptir. Çalışma konularıyla ilgili ulusal ve uluslararası makaleleri, kitap bölümleri, konferans bildirileri ve seminerlerinin yanında üstün yetenekli çocuklar için zenginleştirme yöntemleri konulu TUBITAK ve TED Üniversitesi bilimsel araştırma projeleri bulunmaktadır. Ayrıca MEB Eğitim ve Bilişim Ağı bünyesinde gerçekleştirilen Özel Yetenekli Çocuklar Eğitim ve Bilişim Ağı Projesi kapsamında proje danışmanlığının yanında aileleri bilgilendirici video içerikleri de geliştirmiştir.

Ayrıca TUBİTAK’tan kazandığı yurtdışı doktora sonrası bursu sayesinde ABD, University of Connecticut’ta bulunan “Renzulli Yaratıcılık, Üstün Yetenekliler Eğitimi ve Yetenek Gelişimi Araştırma Merkezi’nde “ziyaretçi akademisyen” olarak bir yıl boyunca çeşitli çalışmalar yapmıştır. Dr Saranlı buradaki çalışmalarını zenginleştirme ve farklılaştırma programları ile üstün yetenekli çocuklara ve ailelerine yönelik eğitim programları geliştirilmesi ve üstün yeteneklilerin sosyal-duygusal gelişimi konularında yürütmüştür. Dr. Saranlı, 2012 senesinden beri kurucu öğretim üyelerinden olduğu TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğretim üyeliği görevini devam ettirmektedir.

Yrd. Doç.Dr. Adile Gülşah Saranlı, TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Diğer Yazılar
Erzincan Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencisi Yusuf Mert Deprem
Zeka Gücü
19 Eylül 2019
Erzincan Bilim ve Sanat Merkezi Esat Alper Aykal
Zeka Gücü
19 Eylül 2019
Yıldız Ertunç/Öğretmen, Erzincan Bilim ve Sanat Merkezi
Zeka Gücü
19 Eylül 2019
Ordu Dr. Hilmi Güler Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencisi
Zeka Gücü
19 Eylül 2019
Ordu Dr. Hilmi Güler Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencisi
Zeka Gücü
19 Eylül 2019
Üstün Yetenekli Çocuklara Başarılı Anne Babalık Yapmanın Zorlukları
Zeka Gücü
19 Temmuz 2019
Çocuğunuzun Öğretmeniyle Sağlıklı İletişimler Kurmak İçin Ne Yapmalısınız?
Zeka Gücü
21 Temmuz 2019
Turkcell Zeka Gücü Projesi BLOG – 1
Zeka Gücü
21 Temmuz 2019
Üstün Yetenekli Çocuklar Ve Disiplin
Zeka Gücü
21 Temmuz 2019
Aile İçi İletişim
Zeka Gücü
21 Temmuz 2019